iminverklighet

dom vackraste stunderna i livet var dom när ni kom.

vi åker hit och dit, inga problem.

Publicerad 2012-06-10 23:49:30 i vardagslivet,

Jag läste genom mitt inlägg innan detta och började skratta. Tack! för att irritationen släppte när jag insåg hur fel jag skriver och framförallt stavar när jag är arg. Att skriva inläggen från mobilen gör det hela inte bättre men jag bjuder på det. Jag är en vanlig människa bakom raderna, en helt vanlig Gustafsson faktiskt.

Söndagar brukar vara hemska i mina ögon. Jag känner alltid ett tvång att göra något just denna dag bara för att slippa känna hur tråkigt långdragen dessa dagar är. Jag har som en tok googlat fram och tillbaka hela förmiddagen, sökt runt på diverse och jag har varit helt och hållet uppslukad i mitt. Mina barn, tror ni dom uppskattade sin mamma imorse? Under min hektiska morgon med sökmotorer kom jag på vad som stod på dagens agenda: BABYPROFFSEN! Jag tvingade Tommy att ringa eftersom jag var upptagen med annat, tss. Jag matade våran dotter och det är betydligt viktigare! Idag var vi på jakt efter nya byglar till barnvagnen. Den ena fattades och den som redan sitter på är sned och vinn efter en ihop tryckande olycka. Sånt händer ibland tydligen. Kostsamma olyckor alltså. Inne på babyproffsen fanns ju även sånt jag inte skulle köpa men köpte ändå. En dregellapp till Ella med texten "pappas flicka" på. To die för, kunde bara inte lämna den i butiken skrikandes efter mig. Jag fann också ett passande paraply till våran barnvagn för att skydda mina små mot solen. Solen ja, tycker nästan att det behövs lite regn och gråa moln nu efter all sol och böljande värme vi haft i flera veckor!
Under min snabb visit inne på proffsen satt min mamma så snällt ute i bilen med mina två sovande flickor. Tog med mig henne av just den anledningen men att dom skulle sova kunde jag inte rå för. Jag var snabb som en vessla så hon hann inte vara "ensam" så länge. Eftersom jag kom ut med två grejer mer än bestämt insåg jag ganska fort att hade jag stannat längre hade jag nog fått flytta in där. Hjälp vad grejer dom hade fått in, när var jag där senast?
Mycket hinner tydligen i alla fall hända medan man roar sig på annat håll.
På tal om hända! Min sambo la nyss här en sådan brakare att mitt hjärta stanna och hoppade upp i halsgropen! Himmel och pannkaka vad rädd jag blev för denna plötsliga bomb i vårat tysta sovrum. Jävla karlar att kunna med att göra så! Med hjärtklappning tackar jag ändå för att fjärten dagen till ära inte förgiftade mig med sin gas som den vanligtvis brukar. En nackdel med killar, dom håller liksom inte tätt på samma sätt som vi fina flickor.
För att återgå till våran dag så har inte mycket mer än våran tripp hänt idag. När vi kom hem igen var klockan eftermiddag, Tommy tog med sig jourbilen och åkte på jobb och jag och barnen gjorde inte ett smack. Jag städade ordning vagnen lite, gav barnen mat och sen glodde vi på Barnkanalen på teven. Ebba och Ella fullkomligt älskar den kanalen, jag har tröttnat lite grann men offrar mig för mina söta gräddbakelser :)
När Tommy väl kom hem igen fick vi Ebba i säng, efter många om och men. Får vara glad att hon sov i alla fall så Ella pigg som en lärka (tydligen!) satt med och lekte när vi tittade på En Dag i Phuket. Haha! vilken rolig film! Peter&David humor är precis min smak så denna film gick verkligen hem hos mig. Det är så skönt att se att det inte bara är jag som är aningen trögtänkt och inte riktigt fullt begåvad. Tack för det! Nu ligger vi alla nerbäddade för natten. I vanlig ordning somnar jag sist.

Imorgon vankas ännu ett BVC besök. Jag tror nästan att det har gått och blivit en vardag att bara gå dit. Jag har suttit nere hos Annica så mycket nu att hon känns mer som en väninna än den BVC-sköterska hon är. Jag är glad att vi har henne. Hon är super på alla sätt och vis och att prata med henne är som att faktiskt prata med en vän. Jag hade tur med henne men min tur med barnmorska under graviditeten med Ebba hade vi inte direkt samma tur. Hade jag inte mött Caroline på föräldragruppen hade jag nog fortfarande mått dåligt! Endel träffar klickar då sannerligen.
Nej, alla passar inte ihop med alla. Nitlotter stöter vi på under hela livet så det är ingen ide att haka upp sig på den matchningen. Allting löste sig och blev jätte bra så jag borde egentligen vara glad för hade det inte varit dåligt hade jag aldrig mött världens underbaraste barnmorska!
Gud vad jag snagglar på den här kvällen. Skulle nog kunna skriva hela natten, orden bara flödar och på grund av det avrundar jag nu. Måste försöka sova då det blir en tidig start på dagen imorgon. Godnatt allesammans, sov gott! ❤

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela