iminverklighet

dom vackraste stunderna i livet var dom när ni kom.

sol, sol. strålande sol.

Publicerad 2012-06-13 13:36:05 i vardagslivet,

Att titta ut idag var som i en dröm. Jag fick nypa mig i armen för att förstå att jag var vaken och att det faktiskt var blå himmel och sol ute. Sen att komma ut var som en chock- det är på riktigt varmt. Något måste ha hänt, vädergudarna måste ha slagit i huvudet. Kommer det förbli såhär nu eller kommer ovädret vara tillbaka redan imorgon?

Jag och barnen fick fin besök här på förmiddagen. Sandra och Leo kom förbi när dom ändå var ute och patrullerade i den nya bilen. Sånt uppskattas! Ebba och Leo härjade omkring med allt möjligt ute på trädgården. Avundsjukan dök upp som på beställning då man tydligen ska ha allt som den andre har. Barn är för roliga! Men varför är det så? Låg det tre böcker i gräset, Leo tog den ena ja då skulle minsann Ebba ha den boken också. Aldrig att hon skulle ha någon av de andra. Så höll dom på, varierade med att vara ledsna och sura för att dom inte hade likadana saker. Men något dom gjorde mellan varven som fick mitt hjärta att fullständigt smälta var när dom pussades, kramades och pussades! Älskade ongar ❤ Jag sa det till Sandra att det ät vid sådana tillfällen man känner att man faktiskt gjort ett bra jobb. Jag blir stolt över min dotter som är så snäll och vill så väl!
Nu så är vi själva igen. Lek och studs gör en liten människa väldigt trött så det blev för Sandra och Leo att åka hem. Underbart är kort som man brukar säga. Jag struntar i tiden, jag uppskattar sällskapet och för att det ger både mig och Ebba så ofantligt mycket!
Sitter just i ögonblicket och funderar på om jag ska sätta barnen i vagnen och traska hem till mamma för att hämta ett papper hon så snällt har skrivit ut åt mig. Måste posta det idag eller imorgon så jag kan lägga det oros momentet åt sidan. Jag och mina alla projekt. Aldrig är det en lugn stund i mitt huvud, aldrig får jag nog med idéer och aldrig kan jag bestämma mig.
Just ja, har ju pratat om ett prov som jag skulle ha gjort imorgon. Fick det uppskjutet så jag ska göra det på tisdag istället. Tack snälla Roberth som är så gullig mot mig! Läsningen har ju liksom inte hunnits med och sen har jag ingen barnvakt imorgon. Två smällar som förstör men nu går mamma på semester nästa vecka så då får hon allt hjälpa mig :)

Om jag ska försöka komma igång med något att göra så jag inte låter även denna dag går åt att inte göra någonting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela