iminverklighet

dom vackraste stunderna i livet var dom när ni kom.

min kära app har gått ur tiden.

Publicerad 2012-06-18 12:51:07 i vardagslivet,

Min uppdatering den här helgen har verkligen inte varit på topp. Nu för tiden kan jag inte blogga via mobilen och det är ju genom den jag har tid att blogga överhuvudtaget. Att sitta en kvart framför datorn finns det väldigt sällan tid med har jag märkt. Jag ska försöka att bli bättre och jag ska försöka att lägga mer tid på mina inlägg.

Helgen har verkligen varit behövlig. Fredagen var ju som sagt kalas bra. Impuls sysslor är alltid dom bästa och det är alltid dom som blir bäst! I lördags var det två herrar ute på trädgården och hade ihjäl alla våra miljoners myror, klippte häcken och körde över gräset- Tommy och hans pappa. Medan de sysselsatta sig med att göra alla måsten och lekte mördare var ju jag och barnen som sagt i Skövde med deras farmor. Elins esplanad var full proppat med människor så jag antar att min tanke med att sätta sprätt på skattepengar även fanns hos alla de andra som fyllde parkeringen. Med en inte jätte stor plånbok lyckades jag ändå rätt bra tycker jag. En klänning och tre diadem till Ebba, Ella fick två par strumpbyxor, en kjol (som jag dog för!) och ett linne och mamma fick sig ett läderband. Det var säkert hundra saker till som jag ville ha men tiden sprang iväg, Ebba sprang på riktigt iväg med en stycken farmor efter sig så jag glömde allt och lite till. Detta springade hjälpte inte mitt redan snurriga huvud måste jag säga.
Nöjd är jag i alla fall över det jag lyckades ta med mig hem. Älskar verkligen Ellas kjol som jag hade tur att finna. Så fin! Sen som vanligt när man åker iväg så ska allt vara slutsålt. Och speciellt i Skövde. Jag fattar egentligen inte varför jag åker dit när andra städer ligger lika nära och med bättre utbud. Men smart som man är tänker man alltid till efteråt och det hjälper ju föga.
Igår (söndag) hade vi middagsgäster på eftermiddagen. Mamma kom förbi och käkade bakpotatis med grillad kyckling och räkröra. Mums! Fördelen med att bjuda mamma på mat är också att då ställer hon sig automatiskt och gör den också. Rena lyxen. Kanske borde anställa henne som kock här hemma för jävlar vilken god mat vi skulle äta sju dagar i veckan då. Igår kväll var jag ute i gamla kvarter och hälsade på. Tidvad är rätt fint såhär på sommar halvåret faktiskt. Mitt besök resulterade i att jag och Mikaela satte oss upp på hästryggen och skrittade iväg. helgens lycka var nu total! Hela jag var i eld och lågor och det syntes för korten mamma lyckades knäppa ler jag som en tolvåring på. Haha! Det var som lugnet efter stormen när vi red iväg och jag kan inte minnas när jag kände mig så trygg förut om man bortser från tryggheten hemifrån då såklart. Jag är så sjukt glad att jag träffat dessa underbara människor som är sig själva inifrån och ut. Denna familj är så jordnära och så fantastiska att ord inte kan förklara. Inga måsten och absolut inga påklistrade miner där inte utan det bara är.
Nej, den här helgen var verkligen lyckad från början till slut. Jag har fått gjort mycket roligt samtidigt som mitt plugg fortfarande ligger orört på vardagsrums bordet. Jag har ännu en gång skjutit fram det och nu står jag okunnig inför ett prov i m o r g o n. "Jävla ärthjärna" ekar det i huvudet på mig. Att betala 500:- för något som jag inte kan känns lagom kul så idag har jag verkligen att göra. Ex antal sidor att plöjja i genom och försöka lära mig. Det känns lagom bra, min motivation är sannerligen på noll. 
"kära gode gud, hjälp mig med mina..." Eller inte! Har man gett sig fan på att man ska klara det så gör man det nog också. Det får bära eller brista så enkelt är det. Något jag lärt mig under den här tiden som jag har haft på mig att studera på är att det kan bli körigt att blanda läxa och barn. Tiden har verkligen inte funnits för att sitta och läsa så ja, bära eller brista var det.

Idag är det måndag.. Molniga och regninga måndag. Fan vilken bra start på veckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela