iminverklighet

dom vackraste stunderna i livet var dom när ni kom.

du blir vad du gör dig till.

Publicerad 2012-06-19 13:44:08 i bara lite av sandra,

Rätt matt, trött och rätt besviken på mig själv sitter jag nu här med världens huvudvärk. Ella justerar stilar på golvet medan Ebba glatt efter mammas alla försök somnade själv i sitt rum. Här klaffar vi inte tiderna utan vi sover var för sig och mamma får inte sova alls. Efter flera kvällar med upp&ner vändor skulle jag uppskatta att få sova som Törnrosa, i ett hundra år.

Anledningen till dagens skallebäng är väl troligtvis på grund av provet jag hade i förmiddags. Nervositeten och pressen har väl släppt och det resulterar i- huvudvärk. Antar att jag får ta en alvedon för att lätta på mitt bekymmer annars kommer det väl sitta hela dagen.
Mycket missnöjd över mig själv är jag i alla fall nu. Varken tid eller energi har funnits för att läsa på till detta jävla prov så jag gjorde det med en stor fet klump i magen. Jag presterade så ap dåligt att jag skäms över mig själv. Min tanke var att ligga och sträk läsa igår kväll, det tyckte inte mina barn. Båda härjade och bjöd på sina konster så när klockan var närmare 24, ja då sov dom båda två. Våra kvällar har gått från bra till sämre, från sämre till inte alls bra, från inte alls bra till kaos. Just det, vi är ju en kopia av familjen kaos. Ingenting klaffar, allting man planerar går i stöpen och saker och ting blir aldrig som man tänkt. Jag vet inte vem jag ska tacka men inte fasiken kändes det bra att idag hur som helst betala 500 spänn för ett prov som gick käpp rätt åt fanders! Mina framtids planer kommer gå lika bra som jag antog. Dom kommer komma lika långt som jag drömt om att dom ska göra. Jag kommer bli så jävla bra- när jag blir stor.

En dag som denna skulle jag egentligen bara vilja sudda ut men med "ankstjärten" Ella har idag gör så att jag ändå vill minnas den tills jag dör. Så jävla söt i sina nya strumpbyxor jag köpte i lördags så det finns inte. Älskade lilla trollunge <3 Tack för att ni lyfter upp även det tyngsta lass mamma bär på sina axlar.
Innan mamma åkte härifrån förut bestämde vi att Ebba skulle få sova där i natt. Ebba uppskattar sin mormor och hon behöver den egen tiden med någon och Ella behöver den egen tiden också. Den enda nackdelen med att ha två små barn, man kan inte dela sig på två och vara tillräckligt mycket för båda. Det svider i mitt hjärta många gånger samtidigt som jag vet att jag ger dom 110% konstant. Det känns ändå som om något fattas och det är väl ett lugn i mig i helhet. Nu ska Ebba i alla fall få åka iväg på en mini semester fram tills imorgon och det kommer hon uppskatta till fullo. Jag minns väl själv hur kul det var att komma till min mormor och bli sjukligt bortskämd ;) Ella och jag vi kommer bara mysa, kräla omkring och försöka gå. Jäkla unge att ha så bråttom! Ella ligger långt före Ebba i utvecklingen och det känns lite halv mysko för jag tyckte Ebba var tidig? Den teorin har jag ändrat, totalt.

Jag funderar på om man kanske ska gå och hyra en film ikväll, köpa en påse chips och bara päsa. Jag känner för det men sen skulle inte detta med att gå och lägga sig vid åtta vara så tokigt heller. Nattuggla eller en pigg morsa imorgon? Den som lever får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela