iminverklighet

dom vackraste stunderna i livet var dom när ni kom.

ännu en kväll hemma hos oss.

Publicerad 2012-06-09 18:56:33 i vardagslivet,

Regnet öser verkligen ner ute och har gjort det mer eller mindre hela dagen. Svensk sommar var det ja, när den är som bäst(?). Tidigare hemma hos brorsan tycktes jag också uppleva åskan. Vet inte om jag vill påstå att luften är lättare att hantera utan snarare tvärtom. Nu är det sådär vrålvarmt här hemma igen så jag svettas av att inte göra någonting. Fräsch som jag är!

Dagens middag stod morsan för och vad bra det blev! Jag vart riktigt nöjd med mig själv när maten slank ner i magen hos oss alla och verkligen utan problem. När jag pratade med mamma i telefon häromdagen kom pastagratäng upp i samtalsämnet så det prövade jag mig på att göra idag. Mina kock kunskaper är inget jag direkt skryter med så detta tyckte jag kunde bli en by utmaning. Jag hacka, stekte, koka och körde sen in i ugnen utan att provsmaka. JÄVLAR vad gott det var! Jag serverade med knuten mage och tänkte flera gånger att det med all säkerhet skulle smaka päck.. Såg att Ebba som i under en tid varit extra kräsen med maten åt som bara den, Tommy höll på att lassa på och jag tog modet och smakade först. Ingen besvikelse någonstans utan helt klart tvärtom. Så ja, riktigt nöjd med mig själv är jag ikväll. Jag lyckades första gången utan recept, utan någon tidigare erfarenhet och det blev bra. High five Sandra! Kanske borde jag inse att mitt framtida yrke är kock? Om det vore så väl..

Från ingenstans kom min sambo in och berättade att vi hade två geting bon i garaget. Ett lyckades han ha sönder och då flög två monster getingar ut, antar att det var två härligt tuffa drottningar. Nu kom han tillbaka och sa att han levde efter att ha förstört det andra. Jävla djur! Först myrattack och nu getingar. Varför? Tommy har i alla fall mosat deras trygga tillvaro och har försäkrat oss om att dom aldrig flyttar tillbaka. Deo sprayen han tömde i garaget stinker enda in.
För övrigt är det sannerligen full fart här nu. Ella förflyttar sig på noll tid på golvet nu, sen att hon tar sig omkring baklänges spelar mindre roll. Hon är så stark, duktig och verkligen medveten om vad hon vill :) Hennes lycka värmer i hela kroppen på mig ❤ Ja, nu säger det bara poff och så har jag snart två vildingar härjandes här hemma, haha.

Lördag kväll också, något bra på teven tro?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela